maandag 19 oktober 2015

#6 Besparen, besparen en nog meer besparen

Afgelopen week was erg hectisch ( vandaar ook rustig op mijn blog ), helaas is mijn werkgever failliet gegaan, dus sta ik nu op ''straat''. Gelukkig heb ik vanaf mijn 15e altijd gewerkt en heb ik recht  op een WW uitkering, ik wacht het papierwerk eventjes af en we zullen zien wat ik overhoud en ik ga uiteraard als een malle solliciteren.
Maar tot het zover is dat ik weer aan het werk kan, word het flink de broekriem aanhalen dat is 1 ding wat zeker is. Vorige week ben ik er al even voor gaan zitten, ik heb de inkomsten en uitgaven weer eens op papier gezet, eens goed gekeken waar er beknibbeld kon worden... Als eerste op TV en internet door een overstap te maken kunnen we 13,40 per maand besparen, hierbij hebben we niet meer zoveel zenders, maar die keken we toch al niet allemaal. Alleen Sport1 is voor manlief wel heel belangrijk i.v.m. de Formule1, maar deze zender kun je maandelijks aan/uit zetten, dus dit ideaal voor als het seizoen voor bij is, kijkt hij niet meer hoeven we er ook niet meer voor te betalen ;) Jammer dat we dit niet eerder hebben vergeleken want dit is best een goede besparing per maand.
Daarna ben ik verder gegaan met de energiekosten, maar ik wacht even de jaarafrekening af die eind deze maand komt, dan heb ik een juiste schatting van het verwacht energieverbruik en ga ik overstappen want ook jawel hier zijn zeker een paar tientjes per maand te verdienen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten